Tuesday, February 24, 2009

HEALTH PU ERH






HERBA UNTUK KESIHATAN

“HEALTH PU ERH” ini dibuat dari daun herba untuk kesihatan yang dikenali sebagai daun “PU-ERH” yang amat terkenal dan diamalkan sebagai minuman kesihatan turun temurun oleh penduduk-penduduk (termasuk penduduk yang beragama Islam) di selatan China. Diperbuat dari daun terpilih dan berkualiti tinggi yang pokoknya hidup subur di daerah pergunungan Yunan, China. Sesuai diminum oleh semua peringkat usia tanpa mengira jantina.


“HEALTH PU ERH” bertindak membantu dalam melancarkan proses pengaliran darah, membakar lemak yang terkumpul dalam badan, mengatasi masalah kerap kencing, membantu proses mengepam jantung, mencergaskan otak dan fizikal, mengurangkan keletihan, membantu menurunkan berat badan, meningkatkan kesihatan lelaki dan membantu proses detoks (pengkumuhan asid) fungsi-fungsi anggota badan.


“HEALTH PU ERH” jika diamalkan secara konsisten dan teratur membantu menyembuhkan penyakit-penyakit berikut:- kencing manis, darah tinggi, kanser, lumpuh anggota badan, sakit jantung, leukimia, asma atau lelah, ghout, imsomnia atau kesukaran untuk tidur dan gastrik.


Cara Penggunaannya:-

1. Masukkan kandungan “HEALTH PU ERH” ke dalam periuk bersama air yang secukupnya.

2. Dimasak selama 20 ke 30 minit. (untuk lebih keberkesanan, dimasak secara api perlahan buat tempoh semalaman)

3. Biarkan sejuk sedikit atau apabila mencapai tahap kepanasan yang sesuai untuk diminum.


Kelebihan Tambahan

1. “HEALTH PU ERH” boleh dimasak berulang kali sehingga bau daunnya hilang.

2. Air “HEALTH PU ERH” sesuai digunakan untuk mencuci atau membersihkan kulit muka dan membilas mata akibat sakit mata atau bebola mata menjadi merah akibat keradangan.

3. Habuk yang telah digunakan juga sesuai dijadikan sebagai baja tambahan kepada pokok bunga, menjadikan bunga lebih cantik dan sihat.


AMARAN

Tidak sesuai untuk ibu mengandung

0 comments:

Post a Comment